Ratataa

Ratataa

Ratataa är en digital plattform som kombinerar det bästa med rörlig bild med det bästa med det digitala. Annonsörerna på Ratataa belönar tittaren på något sätt för att hen skall titta på en reklamfilm. Det innebär att tittaren själv väljer att titta på reklamfilmen vilket har ett oerhört mycket större värde än påtvingad reklam. Ratataa kan efter själva reklamfilmsvisningen förstärka budskapet gentom tävlingar, frågor eller annat för att tittaren skall kvalificera sig för sin belöning. Det innebär att interaktionen med varumärket är aktivt. Det vanligaste sättet är att man får en digital värdekupong direkt i mobilen alternativt deltar i en tävling.

En traditionell bannerkampanj har med Ratataas plattform en CTR på 1-4% vilket är extremt bra.

Konsumenter interagerar med varumärket i ca 1-3 minuter på ett aktivt sätt

Coca Cola, SAS, Danske Bank, Puma, Systembolaget, Texas Longhorn, Sodastream, Zinfandel är några av Ratataas annonsörer.

Besök Ratataa: www.ratataa.se

”We offer the viewer to choose whether it wants to see a commercial because the advertiser provides added value for the view.”